စမတ္ဖုန္းသုံးတုိင္း မ်က္စိကို ကာကြယ္မႈျဖစ္ေစမယ့္ အသုံးျပဳ နည္း ၄ မ်ဳိး

စမတ္ဖုန္းသုံးတုိင္း မ်က္စိကို ကာကြယ္မႈျဖစ္ေစမယ့္ အသုံးျပဳ နည္း ၄ မ်ဳိး google.com

စမတ္ဖုန္းျမင္ကြင္းေသးေသးနဲ႔ အခ်ိန္ၾကာၾကာ အသုံးျပဳမႈက ေရရွည္မွာ မ်က္စိကို ထိခိုက္ေစႏုိင္ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ေနထုိင္မႈဘဝမွာ စမတ္ဖုန္းကလည္း မရွိမျဖစ္အေရးပါတဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္ လာတဲ့အတြက္ စမတ္ဖုန္းသုံးတဲ့သူတုိင္း မိမိရဲ႕မ်က္စိကို ထိခိုက္မႈနည္းေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

(၁) Anti-Glare Screen Protector ကို အသုံးျပဳပါ
အခုေနာက္ပိုင္း Mid-range နဲ႔ High-end စမတ္ဖုန္းေတြမွာ anti-glare screen ကပ္ေတြ တစ္ပါတည္းကပ္ၿပီး ထုတ္လုပ္လာၾကပါတယ္။ မိမိဖုန္းမွာအဲလိုမ်ဳိးမပါ ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဖုန္းမွာကပ္ၿပီး အသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။ Anti-glare screen protector ေတြက ေစ်းလည္းမႀကီးသလို သူတုိ႔ေတြက ဖုန္းျမင္ကြင္းကေနထြက္တဲ့ အျပာေရာင္အလင္း blue light ကို အဓိကေလ်ာ့ခ်ေပးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မ်က္စိကို ထိခိုက္မႈကို ေလ်ာ့နည္းေစႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

အဲလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ခုေနာက္ပိုင္းဖုန္းေတြမွာပါဝင္တဲ့ Bluelight Filter စနစ္ေတြကို မိမိဖုန္းသုံးတုိင္းမွာ အသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။ မိမိဖုန္းမွာ အဲလိုမ်ဳိးစနစ္ေတြ မပါဝင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ Third party app ျဖစ္တဲ့ Bluelight Filter for Eye Care ဆိုတဲ့ App ေတြကို App Store ေတြကေန Download လုပ္ၿပီး အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္။

(၂) မ်က္ေတာင္မၾကာခဏ ခတ္ေပးပါ။ (ျဖစ္ႏုိင္ရင္မ်က္စိကို ေရနဲ႔ပတ္ၿပီး ေဆးေပးပါ)
ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခုက ဖုန္းအသုံးျပဳတုိင္းမွာ မ်က္ေတာင္မၾကာခဏ ခတ္ေပးပါ။ အဲလိုမ်ဳိးလုပ္ေပးတာကလည္း မ်က္စိကို ထိခိုက္မႈေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္။ မ်က္ေတာင္ခတ္တာက Desktop ကြန္ပ်ဴတာပဲသုံးသုံး၊ Laptop ပဲသုံးသုံး၊ Tablet PC ပဲ သုံးသုံး လုပ္ေပးသင့္တဲ့ အေလ့အက်င့္တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။

Screen ကို မ်က္ေတာင္မခတ္ပဲ စူးစိုက္ၾကည့္တာက မ်က္စိကုိ ေျခာက္ေသြ႔ေစပါတယ္။ အ့ဲဒါေၾကာင့္ မ်က္ေတာင္ခတ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ သဘာဝအတုိင္းမ်က္စိအတြင္း မ်က္ၾကည္ရည္ေျခာက္ခမ္းမႈကို ကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္။ မ်က္ေတာင္ခတ္ ေပးျခင္းအားျဖင့္လည္း စမတ္ဖုန္း Screen ေတြက ထြက္တဲ့ ဓာတ္ေရာင္ျခည္ေတြရဲ႕ ထိခုိက္မႈကိုလည္း ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။

(၃) ၂ဝ/၂ဝ/၂ဝ စည္းမ်ဥ္းကို လုိက္နာပါ
လူ႔မ်က္လုံးက အနီးကပ္အကြာအေဝးကို အခ်ိန္ၾကာၾကာစူး စိုက္မၾကည့္ႏိုင္ပါဘူး။ ပုံမွန္အားျဖင့္ လူ႔မ်က္လုံးက အနီးနဲ႔ အေဝးကို စကၠန္႔၊ မိနစ္အပိုင္းအျခားအား ျဖင့္ျမင္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မိမိအေနနဲ႔ အနီးကပ္ပဲ စာအုပ္ဖတ္တာ၊ ဖုန္းသုံးတာမ်ဳိးမွာ အကြာအေဝးတစ္ခုတည္းေပၚမွာ အခ်ိန္နာရီနဲ႔အမွ် ၾကာၾကာၾကည့္႐ႈမႈက မ်က္လုံးရဲ႕ သဘာဝျဖစ္စဥ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈ မရွိႏုိင္ပါဘူး။

အဲဒါေၾကာင့္ စမတ္ဖုန္းသုံး သူေတြအေနနဲ႔ ၂ဝ/၂ဝ/၂ဝ စည္းမ်ဥ္းကို ဖုန္းသုံးတုိင္းမွာလုိက္နာ အသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။ ဒီစည္းမ်ဥ္းက ဘယ္လိုမ်ဳိးလည္းဆိုေတာ့ မိမိအေနနဲ႔ မိနစ္ ၂ဝ ၾကာအသုံးျပဳ ၿပီးတုိင္း ေပ ၂ဝ အကြာအေဝးကို အနည္းဆုံး စကၠန္႔ ၂ဝ ၾကာ ေငးေမာၾကည့္႐ႈကာ Screen ၾကည့္႐ႈမႈကို ေလ်ာ့ခ်သင့္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္ကေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ရတာမ်ဳိး သေဘာက်ရင္ေတာ့ ခဏတျဖဳတ္ျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေလးေတြကို စကၠန္႔ ၂ဝ ၾကာေလာက္ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္လည္း မ်က္စိအတြက္ သာမကဘဲ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ပါ ေကာင္းမြန္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

(၄) Brightness, Contrast နဲ႔ စာလုံးအရြယ္အစားေတြကို ခ်ိန္ညႇိပါ
မိမိဖုန္းမွာ အသုံးျပဳတုိင္း Brightness, Contrast နဲ႔ စာလုံး အရြယ္အစားေတြကို ပတ္ဝန္းက်င္ အလင္းအေမွာင္အေန အထားေပၚ မူတည္ၿပီး ခ်ိန္ညႇိအသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။ ဖုန္းျမင္ကြင္း အလင္း Brightness နဲ႔ contract အေလ်ာ့ အတင္းျပဳလုပ္ၿပီးသုံးတာက မ်က္စိကို ထိခိုက္မႈကို ကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲလိုမ်ဳိးခ်ိန္ညႇိသုံးဖို႔ဖုန္းက အလိုအေလ်ာက္ခ်ိန္ညႇိေပးတဲ့ စနစ္နဲ႔ Third party app ေတြကို အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ Android အတြက္ေရာ iPhone အတြက္ပါ Brightness နဲ႔ Contrast ကို အလုိအေလ်ာက္ခ်ိန္ညႇိေပးတဲ့ app ေတြမ်ားစြာရွိပါတယ္။

ပတ္ဝန္းက်င္အလင္းအားနည္းတဲ့ ေမွာင္တဲ့ေနရာမ်ဳိးမွာ ဖုန္း Screen ကို အခ်ိန္ၾကာၾကာၾကည့္တာမ်ဳိးကို ေရွာင္ရွားသင့္သလို အေမွာင္ထဲမွာ ဖုန္းသုံးတာမ်ဳိးကိုလည္း မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဖုန္းထဲက စာလုံးအရြယ္အစားေတြကိုေတာ့ ႀကီးႀကီးထားသင့္ပါတယ္။ အဲလိုထားတာက တစ္ခုခုရွာရင္ အလြယ္တကူေတြ႔ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဖုန္းကိုစူးစိုက္ၾကည့္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္သလို ဖုန္းကိုအနီးကပ္ၾကည့္႐ႈ အသုံးျပဳရမႈကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

Credit : ရဲထြဋ္ဝင္း

Myanmar ICT Guide

Read times
Rate this item
(1 Vote)